3ds Max - profesionální 3D grafika (MAX)
Grafika, 3D Grafika
Kurz 3ds Max - profesionální 3D grafika je určen začátečníkům práce v 3D studiu, kteří se chtějí zaměřit jak na architektonické modelování, tak i na 3D užitou grafku nebo i na 3D animace. Předpokladem kurzu je znalost alespoň nějakého grafického editoru pro bitmapovou grafiku na editaci textur. Po kurzu 3ds Max - profesionální 3D grafika by měl účastník umět zvládnou vymodelovat jakýkoliv objekt, jakkoli ho obarvit a vytvořit působivé 3D vizualizace.
Lokalita, termín kurzu
Kontaktujte nás
Virtuálně se můžete přidat i ke školením ve výše nabízených lokalitách. Do poznámky v objednávce prosím uveďte „Připojím se virtuálně“
Náplň kurzu:
Skrýt detaily
-
Úvod
-
specifikace souborových formátů
-
základní nastavení
-
přehled a vývoj uživatelského prostředí
-
zobrazení a přizpůsobení panelů
-
Zobrazovací pole (viewporty)
-
nástroje Orbit, Zoom a Pan View
-
nástroj View Cube
-
nástroj Navigation Wheel
-
přepínání pohledů ve viewportech
-
nastavení způsobu vykreslování
-
zobrazování voleb xView
-
další nastavení viewportů
-
Základní nástroje
-
výběry
-
manipulace, otáčení a transformace
-
zarovnání, převrácení a přichytávání
-
vrstvy, zamykání, schovávání
-
editace transformačního bodu
-
Modelování – primitivní objekty
-
kvádr, koule, válec, jehlan apod…
-
křivka, kruh, obdélník, hvězda, text apod…
-
diamant, harmonika, kapsle, pružina apod…
-
Modelování – architektonické objekty
-
dveře – normální, lítací a stahovací dveře
-
okna – jednokřídlé, vícekřídlé, střešní, vikýřové, zasouvací
-
schody – jednoduché, točité, tvar L, tvar U
-
ostatní – stromy, zábradlí, rychlé kreslení zdí
-
Modelování – modifikátory
-
panel modifikátorů
-
práce s více modifikátory (modifier stack)
-
nejznámější modifikátory tvaru
-
– Bend, Edit Mesh (Patch, Poly), Cap Holes, Displace, FDD, Lathe, Melt, Mesh Smooth, Mirror, Noise, Skew, Slice, Taper, Twist, Vertex Paint
-
Modelování – jednoduché operace
-
převedení na mřížku, vlastnosti mřížky
-
editace mřížky v různých režimech, soft selekce
-
dělení a zjednodušování mřížky
-
výběry v mřížce podle obrázku nebo cesty
-
Modelování – operace s mřížkami
-
Boolean operace – sčítání, odčítání, průniky, rozdíly, STL check
-
morfování – změna mřížky A v mřížku B v čase
-
promítání křivek na mřížky/objekty
-
obkreslování profilů podél cesty/křivky
-
sčítání mřížek pod jeden objekt
-
pole objektů – 2D a 3D pole, řetězové pole
-
Modelování – křivky NURBS
-
vytváření a editace NURBS křivek
-
natahování povrchů na NURBS křivky
-
Modelování – generátory částic
-
vytvoření nehybného pole částic pomocí objektů z mřížky
-
vytvoření animovaného pole částic
-
řízení pohybu pomocí sil prostředí – gravitace, stěny, následování křivek apod…
-
vytváření řízených systémů částic
-
Materiály – úvod
-
editor materiálů – základní možnosti
-
aplikování materiálu na objekt/objekty
-
přiřazení obrázkové textury
-
knihovny materiálů
-
mapa pro odlesk osvětlení
-
mapa průhlednosti
-
mapa pokřivení
-
mapa pro zrcadlení objektů
-
další mapy
-
pokročilé možnosti editoru materiálů
-
Materiály – mapování
-
jednoduché zarovnávání materiálu na objektech
-
více materiálů pro jeden objekt
-
modifikátor Unwrap UVW – představení možností
-
rozřezání modelu na dílčí plochy pro texturu
-
transformace a narovnání rozřezaných částí
-
mapování obrázků na jednotlivé plochy, editace v externím grafickém editoru
-
Osvětlení
-
defaultní osvětlení scény
-
vytvoření světla a základní volby
-
vytváření kopií vs. instancí světel
-
zvolení objektů pro osvětlení a stínování
-
druhy světel – směrové světlo, bodový zdroj světla, slunce, světelná plocha, paprsky apod…
-
Kamery
-
vytvoření kamery z viewportu
-
náležitosti kamery, základní nastavení
-
nástroje pro pohyb s kamerou, perspektiva
-
efekty prostředí – motion blur, hloubka ostrosti
-
přiřazení kamery pro render
-
Animace
-
volby animace – framerate, délka animace, zrychlení, časové jednotky
-
vytvoření jednoduché animace kamery, volba autokey
-
panel animace – představení možností, editace křivek pohybů
-
animace základních vlastností – umístění, otáčení, transformace
-
animace modifikátorů
-
animace materiálů
-
animování těles a kolizí modifikátorem MassFX
-
Inverzní kinematika
-
přiřazení kostí IK tělesa
-
nastavení závislostí, omezení pohybů a otáčení
-
animace tělesa IK
-
Renderování
-
základní volby renderování
-
renderovací algoritmy pro pracovní prostředí, editor materiálů a produkční render
-
renderování jednoho snímku do souboru
-
renderování dílčích částí snímku, renderování videa
-
pokročilé volby scanline rendereru – stínování, osvětlení, raytracing, motion blur
-
Mental ray a Vray renderer – hlavní rozdíly a přednosti
-
Vray renderer – osvětlení, stínování a další volby prostředí
-
Vray renderer – síťové renderování, doporučené cloudové renderovací farmy
-
Závěr
-
cvičení s vlastním půdorysem bytu, průlet kamerou
-
odkazy na free textury a modely na webu
-
vytvoření opakovaných textur v externích graf. editorech
-
Předpokládané znalosti:
-
Používání OS Windows, abstraktní a prostorové myšlení, pečlivost, výhodou může být znalost některého z 2D grafických nástrojů (Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Gimp, Inkscape), některé lepší videostřižny (Adobe Premiere Pro, Adobe After Effects, Sony Vegas Pro) nebo některého z jiných 3D nástrojů (Cinema 4D, Rhino, Blender).
-
Časový rozvrh:
-
3 dny (9:00hod. - 17:00hod.)
-
Cena kurzu:
-
8 900,00 Kč (10 769,00 Kč včetně 21% DPH)