Kotlin - úvod do programovaní (KTLN1)

Programování, Kotlin

Školení je vhodné pro začátečníky v oblasti programování - kurz účastníky uvede do konceptů objektově orientovaného programování a základů programování v jazyce Kotlin. Seznámíte se se základními datovými typy, operátory, třídami, prací s řetězci, třídami, metodami, objekty a kolekcemi. Součástí školení jsou také postupy pro vytváření balíků, implemetace rozhraní a zpracování vyjímek. Součástí celého školení je řada praktických příkladů a na závěr pak tvorba a oživení samostatné aplikace.

Lokalita, termín kurzu



Náplň kurzu:

Skrýt detaily
  • Úvod, seznámení s programovacím jazykem Kotlin
  • Úvod do objektově orientovaného programování
    1. Seznámení s pojmy objekt, dědičnost, třída, polymorfismus
    2. Základní principy OOP
  • Seznámení s vývojovým prostředím (standardně IntelliJ)
  • Datové typy, operátory, řídící příkazy
    1. Cykly
    2. Porovnávání (===)
    3. Lambda výrazy
    4. Blok when
    5. Properties
    6. Defaultní a pojmenované argumenty
    7. Externí funkce
    8. Rozsahy
    9. Přetěžování operátorů
  • Řetězce a další základní datové typy
    1. Vlastnosti řetězců, porovnávání řetězců, imutabilita
    2. Metody třídy String
    3. Standardní jazykové pole, omezení a jejich výhody, vytváření, cyklus for a iteratovatelné objekty
  • Návrh a tvorba tříd, metod, objektů
    1. Vytvoření vlastní třídy
    2. Proměnné a properties objektu, metody objektu
    3. Vytváření objektů pomocí new
    4. Úrovně viditelnosti
    5. Datové třídy
  • Vytváření balíků a implementace rozhraní
    1. Struktura balíků, vztah balíku a adresářové struktury při překladu a natahování tříd, význam IDE pro automatickou správu adresářů a balíků
    2. Importování balíků, viditelnost datových typů
    3. Implementace rozhraní, automatické přetypování na rozhraní, explicitní přetypování, význam operátoru is
  • Zpracování výjimek v programu
    1. Typy výjimek v Javě a Kotlin prostředí
    2. Standardní výjimky, kontrolované a běhové výjimky
    3. Ošetřování výjimek
    4. Blok finally
  • Sestavovací nástroje
    1. Přehled - Maven, Gradle (standardně Gradle)
    2. Správa a přidávání závislostí
  • Práce s kolekcemi
    1. Mutabilní a imutabilní kolekce
    2. Seznamy, pole
    3. Asociativní pole
  • Vstupní a výstupní operace
    1. Práce s konzolí, výpis na obrazovku, čtení od uživatele, objekt Console
    2. Parametry programu, oživení aplikace řízené z příkazového řádku
  • Null safety
    1. Lambda výrazy
    2. Úvod, význam
    3. Použití s kolekcemi
  • Interoperabilita s prostředím jazyka Java
  • Tvorba a oživení samostatných aplikací
Předpokládané znalosti:
Výhodou je základní znalost algoritmizace, ale není nutnou podmínkou.
Časový rozvrh:
3 dny (9:00hod. - 17:00hod.)
Cena kurzu:
11 900,00 Kč (14 399,00 Kč včetně 21% DPH)