Game Development v Unity (UNITY1)

Specializovaná školení, Ostatní

Chtěl jsi už jako malý tvořit hry, ale nikdy jsi nevěděl, jak z této vášně vytvořit hobby či povolání? Rád bys postavil svou dokonalou hru, ale nevíš, kde začít? Tak to jsi na správném místě, protože jsem pro tebe připravil tento obsáhlý kurz tvorby her od A až po Z. Naučíš se se mnou, jak vyrobit Tower Defense hru ve vývojovém prostředí Unity, zvládneš základy programování v C# a získáš cenné informace z herního průmyslu.

V KURZU SE NAUČÍŠ

  • Rozjet a ovládat vývojové prostředí Unity
  • pracovat s herními objekty a komponenty
  • Jak postavit hru z assetů dostupných na internetu
  • základy jazyka C# a psaní skriptů
  • Vytvářet herní systémy
  • Používat zvukové a vizuální efekt
  • Postavit jednoduché nepřátele, věže, projektily
  • Komponentální přístup k řešení problémů
  • Rozjet a ovládat vývojové prostředí Unity
  • Sestavit ovládání hry
  • Sestavit jednoduché nepřátele, věže, projekily
  • Vytvořit tower defense hru, která jede na PC, webu, Macu i Androidu
  • Jaké to je opravdu pracovat v herním průmyslu

Kurz je určený pro:

  • Všechny zájemce o design a tvorbu her
  • Všechny zájemce o vývoj her orientovaných na žánr Tower Defense

Co vše dostaneš?

  • Assety aneb modely, zvuky a obrázky k projektu
  • Hotový projekt k dostání na Githubu
  • Certifikát o absolvování kurzu

Forma výuky

online či prezenční výuka (dle aktuálních možností a dohody s přihlášenými účastníky)

Lokalita, termín kurzu



Virtuálně se můžete přidat i ke školením ve výše nabízených lokalitách. Do poznámky v objednávce prosím uveďte „Připojím se virtuálně“

Náplň kurzu:

Skrýt detaily
  • Úvod do kurzu
    1. Tower defense žánr
    2. Import assetů
    3. Co vše probereme
    4. Rady do začátku
  • Vytvoření scény
    1. Založení nového projektu
    2. Zorientování se uvnitř Unity
    3. Popis základních komponent v Unity
    4. Tvorba podlahy první scény
  • Budování cestičky
    1. Vyrobení cest z modelů
    2. Nastavení skriptu pro cestu nepřátel
    3. Přidání „křoví“
    4. Vytvoření startu a konce levelu
  • Nepřátelé a umělá inteligence
    1. Spawnování nepřátel přes korutinu
    2. Pohyb nepřátel
    3. Následování cesty nepřítelem
    4. Smrt nepřítele
  • Věž s kuší
    1. Vytvoření modelu kuše
    2. Zprovoznění funkce šípu
    3. Skript pro hledání nepřátel okolo
    4. Míření kuše
  • Střílení z kuše
    1. Střílení šípů z kuše
    2. Zabíjení nepřátel šípy
    3. Efekty šípů
    4. Efekt smrti nepřítele
  • Kamera a uživatelské rozhraní
    1. Komponenta kamery
    2. UI základy
    3. Vytvoření menu pro stavění věží
    4. Označování tlačítka v menu
  • Stavění věží
    1. Založení build manažeru
    2. Propojení stavění s UI
    3. Skript stavěcí dlaždice
    4. Efekt stavění
  • Věž s kanónem
    1. Vytvoříme model podle věže s kuší
    2. Efekt rozbití koule
    3. Animace kanónu
    4. Animace kuše
  • Efekty exploze
    1. Efekt exploze bomby
    2. Zabíjení nepřátel v okruhu bomby
    3. Dědičnost třídy projektil
    4. Přidání kanónu do stavěcího panelu
  • Animace nepřátel
    1. Představení animátoru
    2. Animace nepřítele
    3. Křivky animace
  • Penízky
    1. Držení peněz v PlayerData
    2. UI pro zobrazení peněz
    3. Kupování věží za peníze
    4. Datové skripty k cenám věží
  • Životy hráče
    1. Přidání životů do PlayerData
    2. Každý nepřítel má jinak silný útok
    3. Nastavení UI pro životy
  • Krystalová věž
    1. Nastavení modelu věže
    2. Animace krystalů
    3. Zpomalování nepřátel
    4. Barvení zpomalených nepřátel barvou
  • Zpomalovací efekt
    1. Vytvoření efektu pro zpomalování
    2. Hrátky s částicovým systémem
    3. Přidání krystalové věže do stavěcího menu
  • Životy nepřátel
    1. Definice životů ve skriptu nepřítele
    2. Přidání UI životů nad nepřátele
    3. Ubírání životů od kanónu a kuše
  • Laserová věž
    1. Model věže
    2. Přidání efektu laseru
    3. Funkcionalita střílení
  • Efekt laserové věže
    1. Vytvoření efektu laseru
    2. Spouštění efektu ze skriptu
    3. Přidání věže do stavěcího menu
  • Prohrávání hry
    1. Vytvoření UI pro prohru hry
    2. Detekce životů a spuštění konce hry
    3. Pauzování hry
  • Označování věží
    1. Tvorba selektoru věží
    2. UI uvnitř herního světa pro označování
    3. Vypínání stavících tlačítek při zapnutí
  • Prodávání věží
    1. Přidání tlačítka pro prodávání věže
    2. Smazání současné věže
    3. Vrácení peněz hráči
    4. Efekt prodání věže
  • Vylepšování věží
    1. Přidání tlačítka pro vylepšování
    2. Změna věže za novou
    3. Propojení dat o věžích
    4. Animace tlačítka vylepření
  • Pauzování hry
    1. Tvorba UI pro pauzovací menu
    2. Přidání tlačítka do hry pro vyvolání menu
    3. Pauzování hry
  • Hlavní menu
    1. Nová scéna s hlavním menu
    2. Slow motion efekt
    3. Interpolace objektů ve slowmotion
    4. UI pro start a konec hry
    5. Animace UI
  • Přechody scén
    1. UI pro ztmavení obrazovky
    2. Animace fade out a fade in efektu
    3. Nastavení pro užití ve scénách
  • Vlny nepřátel
    1. Tvorba datových objektů pro nepřátele, vlny nepřátel a manažer vln
    2. Spawnování nepřátel z vln
    3. Míchání spawnujících nepřátel
  • Výběr levelů
    1. Přidání uživatelského rozhraní pro výběr levelů
    2. Animace UI
    3. Vytvoření prokliku
    4. Možnost odemykání levelů
  • Vyhrávání levelů
    1. Logika vyhrávání levelů
    2. Ukládání pokroku ve hře
    3. Level data manager
  • Přidání druhého levelu
    1. Delší cesta nepřátel
    2. Více možností věží
    3. Delší vlny nepřátel
  • Stavění třetího levelu
    1. Změna rozložení cesty
    2. Další levely věží
    3. Více vln nepřátel
  • Přidání zvuků
    1. Muzika
    2. Zvukové efekty
  • Vylepšení vizuálních efektů
    1. Bakování světel
    2. Postprocessing
    3. Bloom efekt, chromatic abberation, vignette, occlusion culling
  • Vydání hry na Android a optimalizace
    1. Připojení telefonu
    2. Nastavení Unity
    3. Build hry
    4. Optimalizace
Předpokládané znalosti:
Základy v libovolném programovacím jazyku a ideální v C#.
Časový rozvrh:
3 dny (9:00hod. - 17:00hod.)
Cena kurzu:
9 800,00 Kč (11 858,00 Kč včetně 21% DPH)

DALŠÍ INFORMACE KE KURZU

Žádné zdlouhavé a nudné programovací tutoriálu hned skočíme na vývoj samotné hry a všechny potřebné programovací schopnosti si osvojíme postupně během vlastního kurzu. Nebude toho příliš moc, ale bude velkou výhodou, když budete mít zkušenosti s programováním jako takovým (ideálně v nějakém moderním programovacím jazyce). Během kurzu pochopíte, na co se používá trigonometrie, algebra a fyzika ze střední školy. Ale nebojte se, všechno důkladně projdeme a věřím, že to zvládnete.

Proč zrovna Unity? Unity je zlatou střední cestou ve světě herních technologií. Je to silný herní nástroj pro tvorbu 2D i 3D her se spoustou vestavěných funkcí. Má nízké hardwarové náklady a každý začátečník může brzy tvořit svoji vysněnou hru. Začínajícího vývojáře určitě potěší, že jedním kliknutím můžete postavit hru na Windows, Mac, Linux, Android, Switch, Web a na mnoho dalších platforem a to bez námahy. Unity se neustále vyvíjí, podporuje vývoj technologie virtuální reality a každým rokem je lepší a lepší. Spousta startupů používá Unity pro tvorbu efektů do filmů, aplikací na smartphony, vizualizací v průmyslu a ovládání robotů. Unity vyniká především ve 2D hrách, pro které bylo primárně vyvinuto. Také se hodí pro tvorbu stylizovaných 3D prostředí. Je to vhodné vývojové prostředí i pro rychlé prototypování herních mechanik.

Co za hru? Jako modelový příklad jsme vybrali žánr 2D Tower Defense. Jde o nenáročný typ hry, co se týče vývojového času. Krásně lze na tomto žánru ukázat všechny prvky herního vývoje od tvorby herního designu, přes tvorbu prefabů, až po vlastní vývoj hry. V tomto žánru se vhodně uplatňují důležité programovací znalosti, jako dědičnost, návrhové vzory, serializace a další. Na konci kurzu budete mít hru, ve které hráč brání svou skrýš před útoky nepřátel pomocí stavby obranných věží. Hra bude fungovat na mobilu, počítači, či webu, takže ji bude jednoduché ukázat přátelům, rodině, či ji použít ve svém portfoliu.

O lektorovi

Mikuláš Muroň

Daniel Nečesal je mladý nadšenec pro tvorbu her se zaměřením na 2D. Od dětství byl fascinován hraním počítačových a deskových her všech druhů. Jeho vášní bylo a je tvořit příběhy a hry pro kamarády.

Po dokončení studia Fyzikálního Inženýrství na VUT se rozhodl následovat svou vášeň k tvorbě her a stát se nezávislým herním vývojářem. V současné době pracuje na vlastním Indie projektu Octomancer ve studiu Brotagonists, které spoluzakládal v roce 2020. Mimo jiné pracuje ve studiu Bohemia Interactive na hře Vigor.

Během studia na vysoké škole se naučil programovat hry, a teď se navíc rozhodl podělit o své znalosti herního vývojáře v tomto jedinečném kurzu ve vývojovém prostředí Unity.

Vybrané zákaznické reference

JPS Electronic Systems s.r.o., Jaroslav P.
Game Development v Unity ( UNITY1)
"Kurz se mi velmi líbil. Rozhodně doporučuji."