Základy administrace CUCM (Cisco Unified Communication Manager) (CUCM1)

Networking, Cisco

Hlavním cílem je připravit budoucí administratory IP telefonie na činnosti, které je čekají v denním životě. Patří mezi ně úpravy stávajících uživatelů, telefonních přístrojů a tvorba číslovacího plánu. Dále manipulace s příchozími a odchozími čísly a jiné dovednosti. Školení bude z velké části obsahovat praktická cvičení na lepší pochopení probírané látky. Použitý HW a SW bude od společnosti Cisco Systems.

Privátní školení a termíny na míru

Pro toto školení vzhledem k jeho specifičnosti v současné době nejsou vypisovány veřejné termíny. Primárně tento kurz realizujeme jako uzavřené firemní školení. V případě privátního kurzu na míru je níže uvedená osnova pouze inspirací. Finální obsah vzdělávání, jeho délka i termíny budou přizpůsobeny konkrétním potřebám a cílům účastníků.

Cenovou nabídku vám rádi připravíme na základě vstupů zaslaných e-mailem nebo zadaných prostřednictvím poptávkového formuláře. Cena privátního školení vychází z náročnosti požadované obsahové náplně školení, časového rozsahu a celkového počtu přihlášených osob.
Níže uvedená orientační cena na osobu je kalkulována v případě privátního školení pro 3-4 účastníky, a to při zachování standardní délky školení.

Lokalita, termín kurzu

Kontaktujte nás

Virtuálně se můžete přidat i ke školením ve výše nabízených lokalitách. Do poznámky v objednávce prosím uveďte „Připojím se virtuálně“

Náplň kurzu:

Skrýt detaily
  • Možnosti implementace v různých typech sítí (LAN, WAN, MAN)
  • Inicializace a nutné podklady pro instalaci nového CUCM
  • Základní služby CUCM
  • Import uživatelů a device pomocí BAT
  • Registrace telefonů a hlavni položky konfigurace
  • Číslovací plán a úrovně práv pro jednotlivé uživatele (nouzové, místní, mezinárodní atd…)
  • Možnosti připojení zařízení třetích výrobců (non Cisco)
  • Lokalizace uživatelského prostředí
  • Nastavení switchů pro IPT (VLANy, QoS)
  • Víceúrovňový management prostředí - ccmadmin x ccmuser
  • Propojení do VTS pomocí hlasových bran - protokoly H.323, MGCP
  • Manipulace s čísly pomocí překladových pravidel
  • Nouzový provoz pobočky při výpadku sítě WAN - SRST
  • Konference, MOH a transkoding
  • IP Phone Services
  • Možnosti tarifikace
  • Zálohování systému pro případný Recovery proces
Předpokládané znalosti:
Znalost konfigurace přepínačů a základy VOIP.
Doporučený předchozí kurz:
Hlas v konvergovaných sítích pomocí IP protokolu (VOIP)
Doporučený následný kurz:
Administrace CUCM pro pokročilé (Cisco Unified Communication Manager) (CUCM2)
Časový rozvrh:
4 dny (9:00hod. - 17:00hod.)
Cena za osobu:
32 000,00 Kč (38 720,00 Kč včetně 21% DPH)

Vybrané zákaznické reference

Národní agentura pro komunikační a informační technologie, s. p., Tomáš S.
Základy administrace CUCM (Cisco Unified Communication Manager) ( CUCM1)
"+ Dobře připravené materiály + Schopnosti a hlavně trpělivost lektora, ochota poradit při řešení problémů + Příjemné zázemí, možnost občerstvení a poukázky na jídlo "
UPC Česká republika, s.r.o., Luděk R.
Základy administrace CUCM (Cisco Unified Communication Manager) ( CUCM1)
"Školení se mi moc líbilo, děkuji. "
Ministerstvo vnitra, Aleš B.
Základy administrace CUCM (Cisco Unified Communication Manager) ( CUCM1)
"Samá chvála. Není co vytknout."