Jazyk C – návrhové vzory (C3)

Programování, C, C++

Programujete v C a rádi byste tvořili kvalitní a udržovatelný kód? Za dobu existence procedurálních i objektově orientovaných jazyků vzniklo mnoho zavedených postupů a zvyklostí. Mnoho obecných postupů lze v různé míře uplatnit i v jazyce C a další byly pro tento jazyk vyvinuty na míru Přihlaste se na praktický workshop, ve kterém si vyzkoušíte využití specifických návrhových vzorů i přizpůsobení klasických návrhových vzorů (design patterns) pro C. Návrhové vzory jsou demonstrovány na pečlivě vybraných ukázkách kódu. Vyzkoušejte si, kdy má smysl využít v C návrhové vzory z objektově orientovaných jazyků a kdy je lepší jít jednodušší cestou.

Privátní školení a termíny na míru

Tento kurz nabízíme pouze jako uzavřené privátní školení. Obsah, délka a termíny kurzů budou vytvořeny podle vašich specifických potřeb. Specifičnost tohoto školení a nízký zájem jednotlivců neumožňuje pro tento kurz vypisovat veřejné termíny.

Cenovou nabídku vám rádi připravíme na základě vašich požadavků a cílů zaslaných e-mailem nebo zadaných prostřednictvím poptávkového formuláře. Cena privátního školení vychází z náročnosti požadované obsahové náplně školení, časového rozsahu a celkového počtu přihlášených osob.

Lokalita, termín kurzu

Kontaktujte nás

Virtuálně se můžete přidat i ke školením ve výše nabízených lokalitách. Do poznámky v objednávce prosím uveďte „Připojím se virtuálně“

Náplň kurzu:

Skrýt detaily
  • Návrhové vzory (design patterns)
    1. Opakující se vzory v návrhu programů
    2. Možnosti struktur v C
    3. Vnořené struktury a pointery
    4. Nepřímá volání
  • Polymorfní operace
    1. Rozhraní (operations)
    2. Objektově orientované prvky v C
    3. Implementace OOP
  • Specifické rysy jazyka C
    1. Absence objektového modelu
    2. Struktury a offsety
    3. Alokace paměti
    4. Filosofie jazyka
  • Vytváření instancí (creational patterns)
    1. Továrna (factory)
    2. Stavitel (builder)
    3. Jedináček (singleton)
    4. Prototyp (prototype)
    5. Dealokace a implementace RAII
  • Strukturální vzory (structural patterns)
    1. Most (bridge)
    2. Fasáda (facade)
    3. Adaptér (adapter)
    4. Dekorátor (decorator)
    5. Zástupce (proxy)
  • Vzory chování instance (behavioral patterns)
    1. Řetěz zodpovědnosti (chain of responsibility)
    2. Příkaz (command)
    3. Iterátor (iterator)
    4. Generátor (generator)
    5. Prostředník (mediator)
    6. Pozorovatel (observer)
    7. Služebník (servant)
    8. Návštěvník (visitor)
    9. Šablonová metoda (template method)
  • Specifické vzory
    1. Intruzivní datové struktury
    2. Omezení alokace paměti
    3. Systémové programování
  • Další vzory
    1. Paralelní zpracování
    2. Asynchronní event loop
    3. Vlákna a procesy
    4. Transakční zpracování
  • Obecná doporučení
    1. Výběr návrhových vzorů
    2. Volba nástrojů jazyka
    3. Zpětná a dopředná kompatibilita
Předpokládané znalosti:
Znalost obecných zásad programování, orientace v prostředí MS Windows, případně zkušenost s jiným programovacím jazykem.
Doporučený předchozí kurz:
Jazyk C – pokročilé programování (C2)
Časový rozvrh:
4 dny (9:00hod. - 17:00hod.)