Síla myšlenky je neviditelná jako semeno, ze kterého vyroste obrovský strom. Je však příčinou viditelných změn v životě člověka. (L.N.Tolstoj)

Začínáte s SharePoint Online? Zde jsou tipy a triky, čemu se vyvarovat

Kategorie: Microsoft

Příliš často vidím od firem tento přístup: „nasadíme SharePoint a nějak se s tím popereme“. Hloubka tohoto přístupu (od „Karle, tady to máš a dělej, co umíš“ až po „Tým ABC jde na školení“) se mění, ale co zůstává jako stabilní vzorec je, že taková firma během jednoho roku narazí. Protože nastává trend SharePointu v […]

Nahlédněte pod pokličku SharePoint Online

Kategorie: Microsoft

Microsoft SharePoint Online je IT platforma, jejíž limity jsou dány pouze její znalostí toho, kdo s ní pracuje. Je to místo neomezených možností pro využití jako redakční prostředí, DMS a ECM systémy. Na začátku je SharePoint nepopsaný list papíru a není dobré na něj začít psát bez dostatečné znalosti. Přeci jen programovat aplikaci na zelené […]

Testování síťových aplikací

Kategorie: Bezpečnost, ICT technologie

– chování klientů a serverů na síti Socketové programování a TCP/IP je tu s námi už desítky let. V poslední se často setkávám s chybami v aplikacích přímo na úrovni volání síťových systémových volání a souběžně se věnuju projektu, jehož cílem je podobné chyby aktivně vyhledávat a analyzovat. Socketové API a síťová komunikace Komunikace po […]

Lamentace nad humanizací technického vzdělávání (3/3)

Kategorie: Rozvoj osobnosti, Soft skills

Zbývá odpovědět na otázku, jak takové věci předávat? Jakou didaktickou metodu zvolit, abychom studenty naučili kriticky myslet, a jde to vůbec? Jakou snahu daná metoda vyžaduje od pedagoga a je takové úsilí vůbec smysluplné? Pomohu si oslím můstkem, citátem Jána Mančušky. Ten napsal na jednom ze svých perforovaných plechů určených k zakrytí modernistických maleb ve […]

Lamentace nad humanizací technického vzdělávání (2/3)

Kategorie: Soft skills

Předešlá část nás uvedla do komplikovaného problému humanizace technického vzdělávání a jeho obhajoby. Ptali jsme se na mnohé otázky, a dnes bychom si na ně měli odpovědět. Budeme se bavit především o tom, kde se tento problém vzal a jakým způsobem z této lapálie ven. Zeitgeist pokroku, který se nám dochovává jako stigma pozitivismu 19. […]

Lamentace nad humanizací technického vzdělávání (1/3)

Kategorie: Rozvoj osobnosti, Soft skills

Snad tento článek nebude pouhým zoufalým vzdechem, tím slavným českým „všechno stojí za houby“. Učitel dějin umění na technické univerzitě, těší mne. Jak jsem se tam dostal a proč si nechám na jindy, prostor zde bych rád věnoval své krátké leč pregnantní zkušenosti. Poprvé jsem vkročil do posvátného prostoru učebny a po místnosti se rozhostil […]

Prodává táta, prodává máma, prodává celá rodina…

Kategorie: Soft skills

Prodej, obchod, směna … kontroverzní výrazy, které v nás vzbuzují celou řadu emocí (i nemocí). Pokusíme se tuto oblast úvodem zjednodušit a vyslovit fakta. Žijeme v době nebývalého nadbytku a stále nám nestačí (omezím svá tvrzení na oblast západní Evropy, abychom zde nepolemizovali nad otázkou „Jak kdo?“). Směňujeme všichni, je to podmínka přežití a troufnu […]

My finanční řízení nepotřebujeme!

Kategorie: Management

Jen nesmírně málo podnikatelů provádí svou činnost kvůli spokojenosti krásných modrých očí paní na finančním úřadě. Z dlouhé zkušenosti z firemního bankovnictví v bankách ty příběhy znám. Na začátku je vize, vnitřní přesvědčení, touha něco změnit okořeněná i chutí být svým vlastním pánem. Vnitřní hnací motor. Potom se ta myšlenka ujme. Přes překážky, které prostě […]

Zase ten mozek!

Kategorie: ICT Pro

Mozek slouží k myšlení. Přestože se leckomu může zdát toto prohlášení jako nadnesené, zejména s ohledem na počty lidí, myslících penisem, žaludkem, či pro jistotu nemyslících vůbec, je tomu skutečně tak. I když je uložen v jedné jediné dutině lebeční, je rozdělen na dvě poloviny. Toto členění je vzhledem ke vlastnostem mozku nesmírně důležité. Poloviny […]

Nejen levou hemisférou živ jest programátor

Kategorie: ICT Pro

Navzdory tomu, že většina z nás se mylně domnívá, že má vrozené sklony k dominanci některé z mozkových hemisfér, a tudíž nemůže vynikat v určitých duševních schopnostech, věhlasní géniové světových dějin jako Leonardo da Vinci, Isaac Newton, Wolfgang Amadeus Mozart či Albert Einstein zcela zřetelně vyvrací tento mýtus. Nevynikali pouze v činnostech naznačujících převahu jedné […]